In de benen door e-mails
Gerichte e-mails en informatie over gezond eten, bewegen en afvallen aan werknemers op de werkplek hebben een gunstig effect. De ontvangers eten gezonder en bewegen meer dan collega’s die geen op maat gemaakte e-mails ontvangen.
Dit concluderen onderzoekers van de Amerikaanse zorgketen en -verzekeraar Kaiser Permanente in een randomized controlled studie onder 787 werknemers, waarover American Journal of Preventive Medicine publiceert.
Een groep van 351 werknemers kreeg wekelijks e-mails met kleine, praktische, op de persoon toegesneden doelen op het gebied van gezond eten, lunchwandelen of andere vormen van bewegen. Zestien weken lang kregen de werknemers een e-mail met de oproep voor die week een of twee doelen te kiezen. Dit gaven ze door aan de onderzoekers. Vervolgens konden de werknemers hun eigen pagina op een website openen waar ze stap voor stap begeleiding, tips en informatie kregen.
De controlegroep (436 werknemers) ontving meer algemene informatie bij aanvang van de studie. De interventiegroep ging gemiddeld 28 minuten per week langer matig bewegen, 12,5 minuten langer flink bewegen en 21,5 minuten langer wandelen dan de controlegroep. Vier maanden na beëindiging van de interventie waren er nog steeds verschillen tussen de twee groepen. ILS
American Journal of Preventive Medicine, 2009
Er zijn nog geen reacties bij dit bericht. Ziet u geen reactieformulier?
| Datum | Titel | |
|---|---|---|
| Magnesium helpt niet na SAB | ||
| Rapport: ‘Te weinig chirurgen in Boxmeer’ | ||
| Kamerlid wil debat over MoM-heupen | ||
| ‘Doping heeft ten onrechte slechte naam’ | ||
| ‘Klaag ziekenhuis aan om MoM-kunstheup’ | ||
| Helft ziekenhuizen plaatste schadelijke kunstheup |


