U bent nu hier:

Reacties


    De juiste formulering

    Reactie: 'Een psychotherapeut stuurde me een door mij opgestelde verwijsbrief uit 2013 ( of was het 2012?) toe. Ze hadden materiële controle gehad. Of ik de brief even wilde herschrijven. Anders kregen ze hun geld niet. Al het inhoudelijke was onbelangrijk: ik...'     



U bent niet ingelogd. Log in om alle artikelen te kunnen inzien en te kunnen reageren:

inloggen

Inlog aanvragen | Inlog vergeten



Laatste reacties


1  2  |  3  4  |  5

    Wie niet om euthanasie vraagt, lijdt ook ondraaglijk

    Reactie: 'Opmerkelijke conclusie Van Ruijs. Mensen in de terminale fase van hun leven lijden ondraaglijk. Als arts wil hij goede zorg leveren zonder mensen de mogelijkheid te bieden dit lijden te verlichten Door euthanasie te kunnen bieden als de patiënt dit ...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Van casus tot expertisecentrum

    Reactie: 'Naar mijn mening schieten we helemaal door. In 2014 800+ patienten gediagnostiseerd met ACNES. Op de Amerikaanse website PatientsLikme slechts 4 (!) patienten aangemeld. Dat ondersteunt mijn scepsis en ik denk genoeg te weten: https://www.linkedin.c...'     


    Sterfte begin 2015 opvallend hoog

    Reactie: 'Vond het toch wel erg pittig 30 sterfgevallen in familie vrienden en kenniskring vanaf oktober tm maart; dat heb ik niet eerder zo mee gemaakt.'  Lees meer
    Reacties: 4 reacties


    Artsen moeten gezinsvoogd informatie geven

    Reactie: 'Nadat een kind van ons uitviel van school, kwam er een onderzoek naar ons door het AMK. Onze huisarts stond in de houding en gaf zonder toestemming informatie. Het bleek dat we 8 jaar eerder een verwijsbrief gekregen hadden voor een psycholoog. Zelf ...'  Lees meer
    Reacties: 5 reacties


    Takenpakket

    Reactie: 'Collega, wat mooi beschreven, dit is Geneeskunst.'     


    ‘Overheid schuldig aan 20.000 tabaksdoden per jaar’

    Reactie: 'Als mevrouw Schippers wel een issue maakt van 'onveilige vaatdoekjes' en de bevolking daarin wil betuttelen, kan 'niet willen betuttelen' toch niet de achtergrond zijn van haar weigering voorop te gaan in de strijd tegen roken. Wellicht speelt haar e...'  Lees meer
    Reacties: 3 reacties


    Overheid weigert het roken te bestrijden

    Reactie: '47 jaar arts waarvan 35 jaar huisarts . van af het begin van mijn studie in 1960 gestreden tegen het roken . Publiceer bovenstaand artikel in alle dagbladen , ziekenhuizen , overal waar ouders met hun kinderen komen. Uitstekend samen gevat en bestuur...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Schaf meldingsplicht beroepsziekte door bedrijfsarts af - Dolf Algra

    Reactie: 'Nog even ter verduidelijking: in de kern is het monitoren van beroepsziekten op landelijk niveau te zien als een publieke/overheidstaak, die uitgevoerd zou moeten worden door de Inspectie SZW - de oude Arbeidsinspectie. Deze taak is 'ten principale...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Voor de ‘zekerheid’

    Reactie: 'Mmm... Valt dit dan onder de noemer "Post-Scan"?'     


    LHV: ‘Haal zorgsector uit Mededingingswet’

    Reactie: 'Leuk voor de Bühne. Laat de LHV eens uitleggen waarom Schippers dat zou moeten willen? LHV zit toch aan tafel en bereikt amper iets behalve dan dat ze VWS beleid moeten verkopen aan hun achterban? Gisteren zegt Schippers opnieuw: "dat hebben "we" sa...'  Lees meer
    Reacties: 4 reacties


1  2  |  3 4  |  5

    Setting the record straight

     |  Dit item is beschikbaar als u bent ingelogd.
    Inloggen
     | In MC 15 pagina 711 wordt collega Geurts - hoogleraar revalidatiegeneeskunde - geciteerd, die beweert dat zélfs nijlpaarden homo sapiens eruit lopen. Dat is zo vreemd nog niet.    


    Berekening praktijkvariatie deugt niet (2)

     |  Het is lovenswaardig dat KPMG haar methode en data op internet beschikbaar stelt voor review. Ter discussie staat spreiding als maat voor gepaste zorg, het virtuele karakter van de uitkomsten en de KPMG-berekening van verzorgingsgebieden. »»
    Reacties: Plaats een reactie


    Spécialité? Zo geregeld!

     |  Huisartsen schrijven generiek voor in plaats van spécialités. Dat bespaart enorm veel. Met weloverwogen redenen kunnen we daarvan afwijken. Het wordt ons echter steeds moeilijker gemaakt »»
    Reacties: Plaats een reactie


Meer ingezonden »»

Tweets

Deelnemende sites

Voor deze site(s) bent u ingelogd