U bent nu hier:

Reacties


    Heksenjacht - Marcel Levi

    Reactie: 'Marcel Levi schrijft dat ‘de beste manier om mensen te behoeden voor onzinnige en potentieel schadelijke therapie begint met het objectief vaststellen (of ontmaskeren) van de waarde van deze behandeling, inderdaad middels fatsoenlijk wetenschappelijk...'     



U bent niet ingelogd. Log in om alle artikelen te kunnen inzien en te kunnen reageren:

inloggen

Inlog aanvragen | Inlog vergeten



Laatste reacties


1  2  |  3  4  |  5

    Heksenjacht - Marcel Levi

    Reactie: 'Marcel Levi schrijft dat ‘de beste manier om mensen te behoeden voor onzinnige en potentieel schadelijke therapie begint met het objectief vaststellen (of ontmaskeren) van de waarde van deze behandeling, inderdaad middels fatsoenlijk wetenschappelijk...'     


    Levenseindekliniek beschadigt arts-patiëntrelatie

    Reactie: 'In Medisch Contact, 16 oktober, pag. 2058 e.v. betoogt prof.mr.dr. M. Buijsen, dat de Levenseindekliniek leidt tot ‘een verlies van zorgvuldigheid elders: in de relatie tussen behandelaar en patiënt.’ Deze als feit gebrachte hypothese wordt met grote...'     


    Inperken artsenkeuze goed, onder voorwaarden

    Reactie: 'Als de “Raad van Schipper” door een juridisch sleutelgat kijkt kun je met dit soort adviezen wegkomen. Er is meer aan de hand en de RvS zet wat mitsen en maren doet aan selectief shoppen. In de marktscan van de NZa wordt al meerdere malen geconstatee...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Wat ziet u?

    Reactie: 'Blijkbaar heb ik een geheel verkeerd beeld bij 'een veneuze duplex'. Zie ik een (onderbonden) Bakerse Cyste? Aneurysma A. Poplitea?'     


    Petitie tegen verplichte pensioenregeling

    Reactie: 'Ik denk dat de heer Albayrak zijn huiswerk nog eens moet overdoen. De SPMS belegt al enige tijd niet meer in de tabaksindustrie. Tevens doet de SPMS het als een zonnetje. Waar andere fondsen niet indexeren indexeert het SPMS nog steeds vrolijk door m...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Dubbelzien na hoofdpijn

    Reactie: 'Misschien kan hier toch ook vermeld worden, dat de abducensparese ook nogal eens voorkomt bij diabeten, dan zeer onverwacht en plotseling. Het overkwam mij( 78 jaar)3 jaar geleden, tijdens het autorijden.De huisarts had er nog nooit van gehoord, maar...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    De Kwestie: E-mailen zonder beveiligde verbinding

    Reactie: 'Naar mijn weten is een fax even onveilig als een e-mail over een onversleutelde verbinding (b.v. de kpnmail.nl adressen). Beide zijn relatief eenvoudig te onderscheppen door een derde. Mogelijk is het volgende een oplossing die aan de belangen van ...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Offlabelgebruik methylfenidaat omstreden

    Reactie: 'Voor wie het fijne ervan wil weten http://www.adhdnetwerk.nl/ADHD.aspx?id=481&idn=296 En hier ook nog http://www.adhdnetwerk.nl/ADHD.aspx?id=481&idn=303'  Lees meer
    Reacties: 8 reacties


    En verlos ons van de zorgverzekeraar - Menno Oosterhoff

    Reactie: 'Amen'  Lees meer
    Reacties: 3 reacties


    Dutch Doctors Dubai - Aagje Bais

    Reactie: 'Gezien jouw strijdbaarheid is dat wel aan je toevertrouwd; nu komt het aan op tact en volhouden! Groeten,Emile '  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


1  2  |  3 4  |  5

    Pradaxa

     |  Een advertentie in Medisch Contact 40 stelt dat Pradaxa, dabigatran etexilaat, werkt ‘ter preventie van CVA en systemische embolie bij patiënten met atriumfibrilleren’, en dat ‘de registratie voor de acute behandeling van DVT en longembolie én ter preventie van een recidief’ nieuw is. »»
    Reacties: Plaats een reactie


    De wens van de patiënt

     |   »»
    Reacties: 1 reactie


    Laat SCEN-registratie ongemoeid

     |  Per 1-1-2017 zullen veel artsen hun BIG-registratie verliezen, omdat zij niet meer voldoen aan de registratie-eisen. Zij zijn dan geen arts meer en mogen deze titel ook niet meer voeren. »»
    Reacties: 2 reacties


Meer ingezonden »»

Tweets

Deelnemende sites

Voor deze site(s) bent u ingelogd