U bent nu hier:

Reacties


    Nabestaanden Tromp: schorsing was onrechtmatig

    Nabestaanden Tromp: schorsing was onrechtmatig Reactie: 'Het zou de IGZ sieren als ze een keer de hand in eigen boezem stak en erkende dat ze onder druk van de publieke opinie regelmatig overijverig acteert richting zorgverleners om later in stilte bakzeil te halen. De zorgverlener is dan vaak al beschadig...'  Lees meer
    Reacties: 10 reacties



U bent niet ingelogd. Log in om alle artikelen te kunnen inzien en te kunnen reageren:

inloggen

Inlog aanvragen | Inlog vergeten



Laatste reacties


1  2  |  3  4  |  5

    Nabestaanden Tromp: schorsing was onrechtmatig

    Reactie: 'Het zou de IGZ sieren als ze een keer de hand in eigen boezem stak en erkende dat ze onder druk van de publieke opinie regelmatig overijverig acteert richting zorgverleners om later in stilte bakzeil te halen. De zorgverlener is dan vaak al beschadig...'  Lees meer
    Reacties: 10 reacties


    Hoe ziek moet je zijn voor ingrepen in het brein? - Menno Oosterhoff

    Reactie: 'Wat een enorm goed stuk! '  Lees meer
    Reacties: 5 reacties


    Inspecteur valt niet onder tuchtrecht

    Reactie: 'Ik weet maar al te goed wat disfunctionerende collega's aan kunnen richten in de directe patiëntenzorg. Dat zal te zijner tijd ook nog wel duidelijk worden. Maar dit is de eerste reactie die ik publiekelijk zie verschijnen van een destijds direct bet...'     


    Behandeling boezemfibrilleren bij huisarts

    Reactie: '"..., verwacht het projectteam jaarlijks 40 ernstige hersenbloedingen te voorkomen." Dat is weer eens wat nieuws. Ik wist niet dat screening op (paroxysmaal) atriumfibrilleren ook hersenbloedingen voorkomt. Ik neem dan ook aan dat dit een foutje van ...'  Lees meer
    Reacties: 3 reacties


    Ketenzorg is zinloos en kostbaar tijdverlies

    Reactie: 'COPD, en ook asthma bronchiale, kan heel goed door de "traditionele" huisarts worden begeleid. Deze huisarts is goed universitair opgeleid, volgt nascholingen en leest literatuur, en beschikt over een scala aan diagnostische mogelijkheden , binnen en...'     


    Patholoog betuigt spijt over lezingen MH17

    Reactie: 'Collega Maat is de volgende medicus die door de bureaucraten geslachtofferd wordt. Hij heeft studenten gezondheidswetenschappen uitgelegd wat hij doet, daarbij beelden vertoond en zijn woorden niet op een weegschaal gelegd. Niets mis mee, in tegendee...'  Lees meer
    Reacties: 3 reacties


    LangeLand betaalt niet-vergoede ingrepen zelf

    Reactie: 'VGZ beweegt zich weer eens als een olifant door de porseleinkast, die de zorg heet. Wat zijn ze toch weer flink bezig met de "kwaliteit". Ondertussen bezig een net gered ziekenhuis weer terug in de modder te duwen. Het lijkt allemaal reuze krachtdadi...'  Lees meer
    Reacties: 3 reacties


    Nieuwe methode voorkomt onnodige carotisendarteriëctomie

    Reactie: 'Jammer dat ook al in een vakblad van medici de 'koppen' boven artikelen zo sensationeel mogelijk worden gemaakt. Er blijkt bij lezing helemaal geen nieuwe methode die onnodige carotisendarteriectomie te bestaan. Het is slechts denkbaar dat deze ontwi...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Wat ziet u?

    Reactie: 'Geïsoleerde(?) distale spiraalfractuur van de tibia, lijkt geconsolideerd. Meer proximaal mogelijk myositis ossificans.'     


    Er is maar één manier...

    Reactie: 'Ik heb ervaren wat acute zorg is. Geen zorgpaden, vaak geen richtlijnen, maar acuut handelen. Veel artsen zijn daar goed in. Niet aankijken of afwachten, maar handelen. Bij complexe acute zorg wordt een team geformeerd, en binnen dat team zijn er sup...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


1  2  |  3 4  |  5

    Setting the record straight

     |  Dit item is beschikbaar als u bent ingelogd.
    Inloggen
     | In MC 15 pagina 711 wordt collega Geurts - hoogleraar revalidatiegeneeskunde - geciteerd, die beweert dat zélfs nijlpaarden homo sapiens eruit lopen. Dat is zo vreemd nog niet.    


    Berekening praktijkvariatie deugt niet (2)

     |  Het is lovenswaardig dat KPMG haar methode en data op internet beschikbaar stelt voor review. Ter discussie staat spreiding als maat voor gepaste zorg, het virtuele karakter van de uitkomsten en de KPMG-berekening van verzorgingsgebieden. »»
    Reacties: Plaats een reactie


    Spécialité? Zo geregeld!

     |  Dit item is beschikbaar als u bent ingelogd.
    Inloggen
     | Huisartsen schrijven generiek voor in plaats van spécialités. Dat bespaart enorm veel. Met weloverwogen redenen kunnen we daarvan afwijken. Het wordt ons echter steeds moeilijker gemaakt    


Meer ingezonden »»

Tweets

Deelnemende sites

Voor deze site(s) bent u ingelogd