U bent nu hier:

Reacties


    Schippers vraagt hulp artsen bij basispakket

    Schippers vraagt hulp artsen bij basispakket Reactie: 'ik vraag me af of mw. Schippers wel eens een dag heeft meegelopen op een doktersspreekuur. ik denk namelijk dat ze niet ziet hoe artsen iedere dag als brugman moeten praten om patienten te overtuigen van niet medischnoodzakelijke behandelingen. Dit '...'  Lees meer
    Reacties: 10 reacties



U bent niet ingelogd. Log in om alle artikelen te kunnen inzien en te kunnen reageren:

inloggen

Inlog aanvragen | Inlog vergeten



Laatste reacties


1  2  |  3  4  |  5

    Inspecteur valt niet onder tuchtrecht

    Reactie: 'Het Centraal Tuchtcollege heeft in de zaak E. Jansen Steur de klacht tegen de inspecteurs niet ontvankelijk verklaard en de eerder genomen beslissing van het Regionaal Tuchtcollege verworpen, omdat het niet de tuchtrechter maar de bestuursrechter is ...'     


    Dappere dokters: ‘Massaal in actie tegen roken’

    Reactie: 'Wat ook opmerkelijk is , is dat Mevrouw Schippers zich weer laat vertegenwoordigen in dit voor haar zo beschamend dossier.Zij staat immers bekend als de 'minister van tabak'.Verder worden wij als artsen ook heel duidelijk niet als burgers beschouwd:w...'  Lees meer
    Reacties: 3 reacties


    Ketenzorg is zinloos en kostbaar tijdverlies

    Reactie: 'Het verhaal van collega’s die ketenzorg propageren wordt met de dag mistiger. Wat de zorg beter maakt is niet de ketenzorg maar de toegang tot de zorg: monitoring. Ketenzorg vermindert niet de exacerbaties maar intensieve behandeling met de juiste me...'     


    Huisartsen moeten elkaars expertise beter benutten

    Reactie: 'Geachte collega Wind, ooit waren er alleen artsen. Mensen gingen naar de arts en kregen therapie, medicatie, of er werd een bevalling begeleid. Een huisarts is een generalist, die hoort van alle ziektebeelden een idee te hebben, vooral om een goede t...'  Lees meer
    Reacties: 4 reacties


    Stille tocht voor Nico Tromp

    Reactie: 'Als oud plattelandshuisarts en gepensioneerd cardioloog in Alkmaar ben ik betrokken bij de praktijk van huisarts Tromp. De belangrijkste kritiek op de handelswijze van Tromp is dat hij een veel te hoge dosis morfine heeft toegediend. Bij zijn termin...'  Lees meer
    Reacties: 14 reacties


    Nabestaanden Tromp: schorsing was onrechtmatig

    Reactie: 'IGZ heeft zeer grove fouten gemaakt. Gewoon schandalig hoe ze met de heer Tromp zijn omgegaan. En dan nog in allerlei bochten wringen door REGELTJES EN PROCEDURES. SCHANDALIG, dan druk ik het nog netjes uit Zijn eer dient openlijk hersteld te word...'  Lees meer
    Reacties: 2 reacties


    Dokters en leiderschap: ‘Speak up, dear!’

    Reactie: 'Beste Wendela, geachte lezer, Deze zomer ontvangt Nederland het eerste Raamwerk Medisch Leiderschap Competenties (RML). Hieraan wordt momenteel de laatste hand gelegd na circa 2 jaar werken door een grote groep van onderzoekers en betrokken medici. ...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    LangeLand betaalt niet-vergoede ingrepen zelf

    Reactie: 'Ook wordt niet duidelijk of en hoe het bekende “hinderpaalcriterium” een rol speelt. Anders gezegd: wordt 80% wel of niet door VGZ betaald en de resterende 20% door het ziekenhuis of is er nog meer aan de hand?'  Lees meer
    Reacties: 2 reacties


    Vingers knakken in de MRI

    Reactie: 'Dit is ook prachtig onderzocht door dr Donald L. Unger. In 2009 ontving hij de Ig Nobelprijs voor de geneeskunde met zijn 60 jaar durende n=1 studie: gedurende deze periode kraakte hij zijn linkerhand minimaal 2 keer per dag, zijn rechterhand nooit. ...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Tweede Kamer: beroepsverbod ook na delict in privésfeer

    Reactie: 'Moet dat in een aparte wet? Als dit voor artsen geldt, dan moet dit zeker voor de politiek gelden. Iemand die ooit iets heeft gedaan wat zich verzet tegen wat maatschappelijk geaccepteerd is, mag niet als volksvertegenwoordiger meer optreden. Volksve...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


1  2  |  3 4  |  5

    Setting the record straight

     |  Dit item is beschikbaar als u bent ingelogd.
    Inloggen
     | In MC 15 pagina 711 wordt collega Geurts - hoogleraar revalidatiegeneeskunde - geciteerd, die beweert dat zélfs nijlpaarden homo sapiens eruit lopen. Dat is zo vreemd nog niet.    


    Berekening praktijkvariatie deugt niet (2)

     |  Het is lovenswaardig dat KPMG haar methode en data op internet beschikbaar stelt voor review. Ter discussie staat spreiding als maat voor gepaste zorg, het virtuele karakter van de uitkomsten en de KPMG-berekening van verzorgingsgebieden. »»
    Reacties: Plaats een reactie


    Spécialité? Zo geregeld!

     |  Dit item is beschikbaar als u bent ingelogd.
    Inloggen
     | Huisartsen schrijven generiek voor in plaats van spécialités. Dat bespaart enorm veel. Met weloverwogen redenen kunnen we daarvan afwijken. Het wordt ons echter steeds moeilijker gemaakt    


Meer ingezonden »»

Tweets

Deelnemende sites

Voor deze site(s) bent u ingelogd