U bent nu hier:

Reacties



U bent niet ingelogd. Log in om alle artikelen te kunnen inzien en te kunnen reageren:

inloggen

Inlog aanvragen | Inlog vergeten



Laatste reacties


1  2  |  3  4  |  5

    Medische en voedingswereld: praat met elkaar - Marcel Canoy

    Reactie: 'Ik verbaas me over de reacties van collega’s die deze blog naar kwakzalverij verwijzen. De schrijver geeft m.i. juist duidelijk aan dat we heel veel nog niet weten en we ons vooral niet in moeten laten met theoriën van charlatans / alternativo’s op h...'  Lees meer
    Reacties: 8 reacties


    Hevige continue pijn over de hele buik

    Reactie: 'Hoe komen jullie aan een geprikkelde buik (def.?) en een positief psoassymptoom?'     


    ‘Helft minder opnames door telemonitoring’

    Reactie: 'Kop zegt dat de elektronica enorm veel toevoegt. Bij lezing was het nodig de zorgverlening te stroomlijnen. Iets waarvan ik uit de eerste lijn al heel lang vind dat dit mogelijk beter zou kunnen. Het artikel laat mooi zien, waarom mijn eigen gewoo...'  Lees meer
    Reacties: 2 reacties


    Niet-reanimeren-penning is geen oplossing

    Reactie: 'Ik werd niet zo lang geleden (dit jaar nog) met spoed opgenomen op een Spoedeisende Hulp (in een niet nader te noemen plaats) met hoge koorts. Tot mijn stomme verbazing vroeg de verpleegkundige mij of ik gereanimeerd wilde worden of niet. "is mijn co...'     


    Complex

    Reactie: '"Jammer genoeg bespreken we onze verschillen van inzicht niet zelden via de patiënt in plaats van met elkaar. Dat dat niet helpt voor het vertrouwen in de zorg spreekt voor zich". Twee zinnen, die blootleggen, waarom er zo veel fout kan gaan.Tevens ...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Het maakt een ruimte tot mijn kamer

    Reactie: 'Ik ken Willy (Wilhelm) Zandvliet als een kunstenaar uit Deventer (hier geboren en gestorven) die in deze regio menig gebouw heeft opgesierd met tegeltableaus, mozaïeken en gebrandschilderde ramen. Maar nu blijkt er nog een Willy Zandvliet (Walter Sie...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Hoeveel zijn de ouderen ons waard? - Renske Leijten

    Reactie: 'Dag collega Bastiaans, Het spijt mij dat mijn kwartje (kort samengevat: als je opgehaalde en reeds bestede miljarden nu extra aan AWBZ wil besteden zal dat ergens anders pijn gaan doen)u in het verkeerde keelgat schoot. Niet alleen bij u maar ook in ...'  Lees meer
    Reacties: 10 reacties


    Protest huisartsen tegen vergoeding spiraaltje

    Reactie: 'Boze huisartsen Een volle bladzijde met brieven van boze huisartsen in Medisch Contact. Weer over geld. Deze aflevering leggen we maar niet in de wachtkamer. Wat moeten onze patiënten wel niet van ons denken? Natuurlijk is het vreemd dat we voor spi...'  Lees meer
    Reacties: 13 reacties


    Kritiek geven op huisarts moeilijk voor POH

    Reactie: 'Iemand aanspreken op gepercipieerd disfunctioneren is altijd moeizaam, in welk beroep dan ook. Als een persoon echt disfunctioneert is ontkenning van de problemen juist één van de afweermechanismen bij zo iemand. Het heeft geen zin om in de managemen...'  Lees meer
    Reacties: 6 reacties


    Brussel maant Nederland over gezondheidszorg

    Reactie: 'Zolang Nederland de prijs,kwaliteit en indicatiestelling van zorg in andere EU-landen als gegeven moeten beschouwen en maar blind moet vergoeden, zetten we stap achteruit'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


1  2  |  3 4  |  5

    Frustratie

     |  Met pijn en weemoed denk ik soms aan de toekomst van ons mooie huisartsenvak. »»
    Reacties: Plaats een reactie


    Pradaxa

     |  Dit item is beschikbaar als u bent ingelogd.
    Inloggen
     | Een advertentie in Medisch Contact 40 stelt dat Pradaxa, dabigatran etexilaat, werkt ‘ter preventie van CVA en systemische embolie bij patiënten met atriumfibrilleren’, en dat ‘de registratie voor de acute behandeling van DVT en longembolie én ter preventie van een recidief’ nieuw is.    


    De wens van de patiënt

     |   »»
    Reacties: 1 reactie


Meer ingezonden »»

Tweets

Deelnemende sites

Voor deze site(s) bent u ingelogd