Huisarts slecht bereikbaar
Plaats een reactieDe huisarts is ’s ochtends moeilijk te bereiken en ook een afspraak binnen 24 uur is bijna niet mogelijk. Hierdoor consulteren patiënten vaker de spoedlijn of de huisartsenpost.
Dit blijkt uit de meldactie van eind vorig jaar die werd opgezet door de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) en de Zorgbelangorganisaties.
De 3828 deelnemers geven de huisarts gemiddeld een 7,5. De helft vindt dat de huisarts niet altijd voldoende tijd voor de patiënt neemt en dat hij telefonisch slecht bereikbaar is in de ochtenduren. Slechts 34 procent geeft aan altijd binnen 24 uur bij de eigen huisarts terecht te kunnen.
De gemiddelde wachttijd in de wachtkamer is voor 33 procent van de deelnemers meer dan een kwartier. De triage door de assistente is bij iets minder dan de helft niet altijd even vriendelijk en 60 procent geeft aan dat het oordeel van de assistente lang niet altijd goed is. NL
Lees ook:
- Huisartsen slecht bereikkbaar
- Meer nieuws
- Er zijn nog geen reacties