Bang voor de klagende patiënt
Plaats een reactieNa drie tuchtzaken, waarvan twee door professionele klagers en een wegens ontspoorde rouwverwerking, met twee maal hoger beroep en vijf maal ongegrond, heb ik geleerd dat een goede administratie je redding is, een goede advocaat onontbeerlijk en dat openheid naar de omgeving (vertel het iedereen die het horen wil) bevrijdend werkt (MC 24/2011: 1516).
We doen er goed aan aankomende collega’s erop voor te bereiden dat zij eens of meer in hun carrière aangeklaagd zullen worden en dat het tot de professionaliteit behoort daarmee om te gaan.
Verder moet mij van het hart dat de (regionale) journalistiek een zeer kwalijke rol kan spelen waartegen je niets kunt doen, anders dan je niet laten gebruiken om medische jubelverhalen toe te lichten. Belangrijk advies aan aangeklaagden: deel het met uw directe collega’s!
Delden, juni 2011
M. van Wijhe, anesthesioloog
- Meer brieven»»
- Er zijn nog geen reacties